Regulamin
1. INFORMACJE OGÓLNE, DEFINICJE
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowych kursów wideo czterytygodnie.pl
prowadzonego przez Marcina Lewandowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą FHU
ELEM Marcin Lewandowski z siedzibą we Włocławku (87-800), ul. Wilgi 5/21, NIP: PL8882831060,
e-mail: marcin.lewandowski@czterytygodnie.pl.
-
Użyte w niniejszym regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, składająca
Zamówienia i dokonująca zakupu Produktów w Sklepie;
Produkt – produkty fizyczne (materialne), produkty elektroniczne (treści cyfrowe) dostępne w Sklepie;
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem czterytygodnie.pl/regulamin;
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem kursy.czterytygodnie.pl,
za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia na zakup Produktów;
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów zawarta pomiędzy Właścicielem a Klientem
z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
Właściciel – Marcin Lewandowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
FHU ELEM Marcin Lewandowski , e-mail: marcin.lewandowski@czterytygodnie.pl, prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Sklepu;
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży,
stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Produktu.
-
Materiały użyte do prezentacji produktów, tj.: zdjęcia, opisy i inne są częścią Sklepu, stanowią
własność jego Właściciela i chronione są prawami autorskimi. Zabrania się ich używania w celach
handlowych lub prezentacji w jakichkolwiek mediach bez zgody Właściciela.
-
Ceny znajdujące się przy Produktach wyrażone są w polskich złotych i podane są w wartościach
brutto. W przypadku Produktów fizycznych ceny nie obejmują kosztów przesyłek.
2. KORZYSTANIE ZE SKLEPU
-
W celu złożenia Zamówienia na stronie internetowej Sklepu należy dokonać wyboru Produktów,
podejmując kolejne czynności techniczne na podstawie wyświetlanych Klientowi komunikatów i
informacji zawartych na stronie internetowej Sklepu.
-
Klient w celu zakupu Produktów zbiera je do tzw. koszyka. Koszyk to element Sklepu, gdzie Klient
przenosi Produkty, które zamierza zakupić. Klient w każdej chwili może obejrzeć zawartość
koszyka, dodać bądź usunąć Produkty, a także od razu przejść do procesu złożenia Zamówienia.
-
W toku procesu Zamówienia Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie jak: adres dostawy, dane
do faktury, sposób dostawy, sposób płatności i inne.
-
Klient w toku procesu Zamówienia może dokonać rejestracji. Rejestracja może być niezbędna do
późniejszego korzystania z Produktów elektronicznych.
-
Rejestracja Klienta w Sklepie umożliwia zapamiętanie w bazie danych Sklepu danych
osobowych Klienta oraz historii jego Zamówień, a także umożliwia dostęp do Produktów
elektronicznych.
-
Podczas rejestracji Klient zobowiązany jest podać unikalne i znane tylko sobie hasło.
Proces rejestracji jest szyfrowany odpowiednim protokołem.
-
Klient jest odpowiedzialny za nieudostępnianie swojego hasła osobom trzecim oraz ponosi
wszelkie ewentualne konsekwencje finansowe i prawne takiego udostępnienia.
3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
-
Zamówienia na Produkty przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną poprzez złożenie Zamówienia
z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu bądź poprzez wiadomość e-mail na adres
marcin.lewandowski@czterytygodnie.pl.
-
Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia.
Zamówienie z błędnie wypełnionym formularzem może nie zostać zrealizowane.
-
Wypełniając formularz Klient ma obowiązek podania prawidłowych danych osobowych, adresu e-mail,
telefonu kontaktowego, dokładnego adresu zamieszkania oraz adresu dostawy (jeżeli jest wymagany
i różny od adresu zamieszkania).
-
Podany adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego mogą zostać wykorzystane jedynie do
kontaktu w procesie realizacji zamówienia, chyba że Klient wyrazi zgodę na kontakt w innych
celach (np. newsletter).
-
Kupujący przed akceptacją Zamówienia zostanie poinformowany o: 1. głównych cechach Produktu, 2.
łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Produkt wraz z podatkami, a także opłatach za transport,
dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, 3. możliwości odstąpienia od umowy.
-
Klient wyraża wolę zawarcia Umowy sprzedaży poprzez naciśnięcie przycisku „zamówienie z
obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego.
-
Złożenie zamówienia nie jest równoważne z zawarciem Umowy sprzedaży, lecz stanowi złożenie
oferty zawarcia takiej umowy.
-
Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Właściciela, o
czym Klient jest informowany poprzez wiadomość e-mail potwierdzającą dokonanie zakupu.
-
Realizacja zamówienia rozpoczyna się w chwili zaksięgowania przelewu na rachunku bankowym
Właściciela bądź przez innego operatora płatności.
-
W przypadku niedostępności części Produktów objętych zamówieniem Klient zostanie poinformowany o
stanie zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub
anulowanie całości zamówienia).
-
Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów.
Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te
Produkty, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
4. CENY, PŁATNOŚCI I DOSTAWA
-
Wszystkie ceny Produktów podawane są w polskich złotych brutto. Cena podana
przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Właściciel
zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych
Produktów do Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu,
stosowania unikalnych kodów promocyjnych dostępnych poza Sklepem. Uprawnienie powyższe nie ma
wpływu na ceny Produktów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub
akcji promocyjnych. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia.
-
Do każdego zakupu dokonanego przez Klienta dołączany jest dowód zakupu: paragon lub faktura VAT
przesyłany drogą elektroniczną. Na żądanie Klienta dowód zakupu zostanie doręczony w wersji
papierowej.
-
Klient może dokonać płatności za zakupione Produkty w następujący sposób: przelewem poprzez
elektroniczny system tpay.com
-
Płatności są obsługiwane przez spółkę Krajowy Integrator Płatności S.A z siedzibą w Poznaniu,
przy ul. Św. Marcin 73/6, kod pocztowy: 61-808, KRS: 0000412357 działającą pod marką Tpay.com.
-
Zamówienia na Produkty elektroniczne realizowane są po otrzymaniu płatności poprzez wysyłkę
Produktu lub instrukcji skorzystania z Produktu w wiadomości e‑mail. Wysyłka Produktu następuje
niezwłocznie po otrzymaniu płatności, do 24 godzin od chwili otrzymania płatności.
-
Dostawa Produktów fizycznych następuje w sposób wybrany przez Klienta w toku składania
Zamówienia. Koszt dostarczenia przesyłki podawany jest Klientowi po dokonaniu wyboru Produktów
oraz po dokonaniu wyboru sposobu zapłaty.
-
Wysyłka Produktów fizycznych następuje niezwłocznie po otrzymaniu płatności, nie później niż w
terminie do 10 dni roboczych po otrzymaniu płatności. Do czasu dostawy Produktów fizycznych
należy doliczyć czas realizacji dostawy przez podmiot świadczący usługi dostawy. Czas dostawy,
jej koszt oraz podmiot świadczący usługi dostawy zostanie podany w toku składania Zamówienia.
-
Dostawa Produktów fizycznych odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
5. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Klient może zrezygnować w drodze odstąpienia od Umowy sprzedaży z Produktu kupionego w Sklepie
bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od daty jego otrzymania. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres siedziby Sklepu lub na adres e-mail
podany w Regulaminie.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowa jest uważana za
niezawartą.
-
W razie odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży dotyczącej Produktu fizycznego Klient
zobowiązany jest zwrócić Produkt najpóźniej w terminie 14 dni od dnia, w którym od umowy
odstąpił.
-
Właściciel gwarantuje zwrot ceny i kosztów uiszczonych przez Klienta, w tym kosztów dostarczenia
sprzedanych Produktów Klientowi. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z
niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
-
Wszelkie zwroty należności będą regulowane przez Właściciela nie później niż w terminie 14 dni
od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, za pomocą takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu. Zwrot należności nie
jest związany z dodatkowymi kosztami. Właściciel może wstrzymać się ze zwrotem należności
otrzymanych przez Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez
konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
-
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również Klientom nabywającym Produkt elektroniczny
(treści cyfrowe), chyba że wyraźnie w opisie Produktu zastrzeżono inaczej, na co Klient wyraził
wyraźną zgodę.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- Właściciel ma obowiązek dostarczenia Produktu wolnego od wad.
-
Jeżeli otrzymany Produkt jest wadliwy, Klient może skorzystać, według swojego wyboru, z
uprawnień gwarancyjnych, bezpośrednio u gwaranta (producenta lub dystrybutora), o ile ten
udzielił gwarancji na Produkt lub uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi za wady wobec
Właściciela, na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym.
-
W przypadku ujawnienia się wady Produktu Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
Uprawnienie przysługuje w ciągu dwóch lat od daty doręczenia Produktu.
-
Wraz z reklamowanym Produktem należy złożyć reklamację określającym charakter wady oraz
zawierającym żądanie usunięcia wady.
-
Właściciel ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni,
licząc od dnia otrzymania od Klienta reklamowanego produktu wraz z pismem reklamacyjnym.
-
O wyniku reklamacji Klient zostanie poinformowany w taki sam sposób, w jaki przesłał
reklamację.
-
Jeżeli żądanie Klienta będzie zasadne, Właściciel ponosi wszelkie koszty związane z dostawą
naprawionego lub nowego produktu pozbawionego wad do Klienta.
-
W przypadku uznania reklamacji Produkt uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny,
pełnowartościowy. Jeżeli nie będzie to możliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sklep
zwróci równowartość ceny Produktu lub obniży cenę.
7. WYMAGANIA TECHNICZNE, FUNKCJONALNOŚĆ I INTEROPERACYJNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH, ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Właściciel świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu
zawarcia umowy o dostarczenie Produktów elektronicznych oraz fizycznych oraz korzystania z
niektórych Produktów elektronicznych.
-
Do zawarcia umowy sprzedaży nie jest konieczne posiadanie konta w Sklepie.
-
Świadczenie usługi dostępu do funkcjonalności Sklepu następuje nieodpłatnie. Nabycie Produktów
dostępnych w Sklepie następuje odpłatnie.
-
Do złożenia zamówienia i skorzystania z funkcjonalności Sklepu, a także do skorzystania z
Produktów elektronicznych, konieczne jest: 1. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
(do dokonywania zakupów w Sklepie), 2. przeglądarka internetowa uwzględniająca bieżące
aktualizacje, z włączoną obsługą języka JavaScript, 3. włączona obsługa cookies w przeglądarce,
4. dostęp do Internetu, 5. zainstalowanie aplikacji umożliwiających odczytywanie plików PDF, 6.
możliwość odtwarzania materiałów wideo (do korzystania z niektórych Produktów elektronicznych).
-
Sklep wykorzystuje pliki cookies w celu zabezpieczenia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu
obsługi Klientów. Klient może w każdej chwili samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików
cookies – określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do
swojego urządzenia za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji
usługi.
-
Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu, wysyłając wiadomość e‑mail
pod adres marcin.lewandowski@czterytygodnie.pl lub listownie na adres Właściciela. Odpowiedź na
reklamację zostanie wysłana w terminie 14 dni od jej otrzymania na adres wskazany w reklamacji.
8. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
-
Dane osobowe są zbierane i przetwarzane w celu realizacji umowy sprzedaży oraz zapewnienia
dostępu do Produktów elektronicznych.
-
Właściciel Sklepu wydaje newsletter, w którym zamieszczane są m.in. informacje
na temat oferty i nowych Produktów. Newsletter jest wysyłany tylko do Klientów, którzy wyrazili
chęć jego otrzymywania. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania newslettera.
-
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie w
celu, o którym mowa w ust. 1, uniemożliwi zrealizowanie Zamówienia. Dane osobowe są chronione
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
-
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania plików cookies opisane są w
Polityce Prywatności
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Właściciel serwisu tj. FHU ELEM Marcin Lewandowski z siedzibą we Włocławku (87-800),
ul. Wilgi 5/21, NIP: PL8882831060, e-mail: marcin.lewandowski@czterytygodnie.pl podlega jurysdykcji
Rzeczypospolitej Polskiej.
W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie
ogranicza uprawnień konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o
takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
-
Właściciel serwisu wskazuje, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem właściwym
w sprawie dostarczania usługi audiowizualnej za pośrednictwem platformy.
Dane kontaktowe:
Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9
01-015 Warszawa
NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401
Infolinia: 22 597 30 00
-
Właściciel wskazuje, że wszelkie Produkty dostępne w Sklepie chronione są prawem autorskim.
Dalsze rozpowszechnianie Produktów bez zgody ich twórcy stanowi naruszenie praw autorskich i
może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną.
-
Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Właścicielem a Klientem, który jest
konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów
Kodeksu postępowania cywilnego, przy czym Właściciel dopuszcza drogę postępowania mediacyjnego.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej lub do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, a
także może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem będącym
konsumentem a Właścicielem, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów.
-
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
-
Rozstrzygnięcie ewentualnych sporów powstałych między Właścicielem a Klientem, który nie jest
konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25 maja 2020.
-
Właściciel zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w
życie w terminie wskazanym przez Sklep. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do
niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia
zamówienia.